Wednesday, January 31, 2007

Dussinakademiker

Vi har just nu fler högskolor och universitet i det här landet än tidigare och det har aldrig snackats mer. Må så vara att någon högskola ute på vischan har nichat sig mot arbetsmarknaden, och därigenom givit sig själv något berättigande, men annars ser det mer och mer ut som ABF tagit på sig en för stor kavaj. Vad ska nu alla dessa akademiker göra?

Grundskolans kvalitet har sjunkit drastiskt och den akademiska urvattningen lär nog inte styra upp det problemet. När trenden går mot muntiga examinationsmetoder (det är ju så viktigt att lära sig tala inför en grupp) tror jag att man är på rätt spår ändå. Det ska förmodligen bli telefon och dörrförsäljare av hela högen ändå.

1 comment:

Anonymous said...

Jag förstår inte hur du kan racka ner på högskolorna. Jag har i dina tidigare inlägg förstått att du inte är någon vän av de mindre högskolorna. Jag har själv läst till socionom i Falun och det var en kanonutbildning. Jag har fått ett jättebra jobb på socialkontoret i Kalmar. Alla kanske inte vill sitta och vända papper på en bank i London...

/Jasmine Andersson